Email marketing velja za najstarejšega izmed spletnih kanalov, saj se je njegov razvoj začel praktično že s pojavom prve elektronske pošte. Glede na svojo tradicionalno pojavnost in prisotnost, nekatera podjetja email marketing uporabljajo s pridom in že vrsto let, predvsem posameznikom in freelancerjem pa se pogosto zatakne že pri vprašanju kako lahko sami izvajajo svoj email marketing.
V tem zapisu je podrobneje predstavljeno kako lahko sami izvajamo email marketing. Po korakih.
Za samostojno izvajanje email marketinga, s čim manj stroški in čim večjo optimizacijo časa, se boste soočili z naslednjimi tremi izzivi:
- orodje za izvajanje email marketinga
- vsebinski načrt za izvajanje email marketinških kampanj
- evidenco za spremljanje rezultatov vašega samostojnega izvajanja emai marketinga
Učinkovito, samostojno izvajanje email marketinga zahteva od vas naslednje korake:
- izbira servisa za pošiljanje elektronske pošte
- zbiranje kontaktov v vaše sezname prejemnikov e pošte
- dodajanje kontaktov v v email marketing račun
- pošiljanje pozdravnega sporočila
- priprava vzorca e pošte
- prakticiranje pisanja prepričljivih e sporočil
Kako izberete servis za pošiljanje elektronske pošte
Servisov za pošiljanje elektronske pošte je na internetu nešteto. Če ste častnik lastne spletne strani, ponavadi dobite zraven imena spletne domene tudi možnost ustvarjanja enega ali evč elektronskih predalov.
Pogosto podjetja v okviru svojih spletnih domen odprejo elektronske predale za svoje zaposlene tako, da jiih pred znak @ dodelijo ime in priimek.
Poglejte primer: janez.novak@imespletnedomenepodjetja.com
V nekaterih primerih podjetja organizirajo ločene elektronske naslove za posamezne oddelke znotraj podjetja. Na primer: nabava@podjetje.si, prodaja@podjetje.si, ipd…
Za izvajanje email marketinga si lahko omislite poseben elektronski predal npr. info@podjetje.si.
NAMIG: V kolikor upravljate z manjšim podjetjem ali ste samostojni pri svojem delu, ni narobe, če za samostojno izvajanje email marketinga izberete elektronski predal, ki vključuje vaše ime in priimek, saj je stopnja odpiranja takšnih e sporočil ponavadi višja (še posebej, če boste v naslednjih korakih, poskrbeli za personalizacijo vaših elektronskih sporočil).
Kako se lotite zbiranja kontaktov v sezname prejemnikov vaše e pošte
Načinov za pridobivanje elektronskih naslovov obiskovalcev vaše spletne strani je več.
Najbolj poznan način je postavitev kontaktnega obrazca, ki obiskovalce vaše internetne strani nagovarja, da oddajo svoj elektronski naslov v zameno za vaše e novice in druge uporabne vsebine, ki jim jih nameravate pošiljati.
Med ostale načine sodi npr. postavitev t.i. pop up okna, to je okna, ki se obiskovalcem vaše spletne strani pokaže ob tem, ko prebirajo vsebine na vaših spletnih straneh, sicer pa elektronske naslove lahko zbirate na najrazličnejše načine (bodisi preko dolvleke katalogov, cenikov, uporabe aplikacij, udeležbe v nagradnih igrah, ipd…)
NAMIG: Ni odveč opomniti, da je smiselno zbiranje elektronskih naslovov segmentirati glede na različne lastnosti interesentov za vaše vsebine, saj segmentiranim e naslovom lahko pošiljate v prihodnosti bolj specifične in bolj targetirane vsebine. Npr. prodajne akcije za točno določen segment interesentov.
Kako dodajate e naslove v vaš e račun
V največ primerih za dodajanje elektronskih naslovov v vaše baze prejemnikov e novic, poskrbijo orodja za pošiljanje elektronske pošte, sama.
Ne glede na to ali izvajate email marketing za mala podjetja ali večja, učinkovit email marketing deluje s pomočjo avtomatizacije, saj vam ob naraščanju baze prejemnikov e pošte zagotovo ne bo v interesu, ročno pošiljati elektronske pošte, vsakemu naročniku vaše baze, posebej.
Podrobneje o tem kako deluje email marketing (tudi za mala podjetja) je opisano na povezavi Funneltogo.com
Kako spisati pozdravni e email
Komunikacija z vašimi obiskovalci preko email marketinga deluje na podlagi prodajnega lijaka. Na začetku prodajnega lijaka nastopi pozdravno sporočilo, kjer se predstavite in se zahvalite za prijavo vaših obiskovalcev na spremljanje vaših vsebin.
V nadaljevanju prodajnega lijaka vašim bralcem ponujate uporabne vsebine preko katerih jih poskušate angažirati, da izvajajo določene korake. S čimer dosegate, da bralci vaših e sporočil, le te, ne samo berejo, temveč na njihovi podlagi tudi dejansko nekaj izvajajo.
Na koncu prodajnega lijaka sledi prodaja vaših produktov in storitev (ponavadi, ko je izvedba ostalih korakov iz vaših uporabnih spletnih vsebin, brez nakupa vaših produktov, že otežena oz. sploh nemogoča).
Spremljevalci vaših vsebin, ki so vam v vaših e sporočilih redno sledili, bodo z večjo verjetno kupili tudi vaš produkt, kot nekdo kateremu vaše storitve prodajate že na začetku prodajnega lijaka.
Več o prodajnem lijaku je zapisano na strani Kaj je prodajni lijak.
Kako pripraviti vzorec e pošte
Dobri programi za pošiljanje e pošte vsebujejo več, že vnaprej izdelanih vzorcev za pošiljanje e pošte. V te, že vnaprej izdelane vzorce (predloge) vstavite samo svoja želena besedila in že lahko začnete s pošiljanjem e pošte.
Primer predlog za email marketing na Funneltogo.com:
Prakticiranje priprave prepričljivih e sporočil
Zadnji dve aktivnosti izvajanja kakovostnega email marketinga sta email marketing avtomatizacija in email marketing copywriting s pomočjo katerega dosegate vedno večje stopnje odpiranja vaših e sporočil, vedno večje stopnje branosti ter tudi vedno večje konverzije s sporočil.
Podrobnosti o avtomatskem pošiljanju e sporočil najdete na povezavi automatic email sender.
Prepričljivo in kakovostno pisanje sporočil v email novicah je povezano z več faktorji. Na prvem mestu je potrebno za besedila upoštevati, da upoštevajo aktualna SEO pravila (t.j., da je spletna optimizacija sporočil SEO ustrezna), hkrati pa morajo besedila biti tudi prodajno prepričljiva.