Email marketing je med digitalno spletnimi kanali pri nekaterih marketingaših in tržnikih, zdaleč najbolj priljubljeno orodje oz. spletni kanal, ki ga uporabljajo pri svojem delu, predvsem pri začetnikih pa se utegne izvajanje email marketinga, zdeti neučinkovito zaradi prepočasnega naraščanja baze prejemnikov e sporočil kakor tudi odziva prejemnikov na prejete e novice.
V tej objavi je podrobneje obrazloženo na kaj se splača biti še posebej pozoren pri izvajanju email marketinga, še posebej, če želite email marketing zgraditi v donosen in učinkovit spletno prodajni kanal.
NAMIG: V kolikor bi želeli vaš email marketing strateško umestiti v vaš celovit spletno marketinški nastop, kliknite na povezavo marketing svetovanje na MatijaZajšek.com, kjer je med svetovalnimi marketinškimi storitvami, na voljo tudi svetovanje za prodajno učinkovite email marketing kampanje.
Kaj boste našli v tej objavi…
Kaj je email marketing
Kot že rečeno uvodoma, je email marketing, pri marsikom zapisan, kot vodilni spletni kanal preko katerega komunicira s svojo spletno publiko, saj je, v kolikor so email marketing kampanje, izvajane pravilno, lahko izjemno učinkovit, obenem pa omogoča častnikom večjih baz elektronskih naslovov, da redno in predvsem neodvisno od drugih spletnih kanalov, komunicirajo s svojo publiko.
Tako kot vsi ostali spletni kanali, velja tudi za email marketing, da ima svoje pristaše in svoje nasprotnike, in tako kot vsi ostali kanali je tudi email marketing, že doživljal svoje vzpone in padce. Ko se je za izvajanje e poštnega trženja zanimalo ogromno podjentikov, v nekem drugem obdobju, pa zelo malo.
E pošta z nami živi praktično od sodobne iznajdbe interneta in navkljub občasno temačnim napovedim, da bo email pošiljanje in komuniciranje, počasi izumrlo, predvsem zaradi novodobnih načinov komuniciranja, ostaja email marketing precej trdno zasidran pri uporabi in komuniciranju, saj za razliko od ostalih načinov komuniciranja, ni moteč (kot npr. komuniciranje čez messengerje znotraj posameznih družabnih omrežij), je ustrezen za poslovbno rabo (saj ne zahteva takojšnega odziva, temveč se na prejeto e sporočilo odzivamo takrat, ko imamo za to čas), s čimer pa tudi dopušča možnost, da se odzovemo premišljeno in manj čustveno, kot to počnemo pri drugih oblikah elektronskega komuniciranja.
Delno gre pripisati priljubljenost in obstoj email marketinga, tudi dejstvu, da zanj še vedno uporabljamo računalniško tipkovnico, medtem, ko vse manjše tipkovnice za mobilnih naprav, kljub napredku, niso tako priljubljene, še posebej ne pri najstarejši generaciji.
Ravno zato se je email marketing obdržal kot pomembna, če ne celo odločujoča veja komuniciranja s spletno publiko pri marsikaterem tržniku.
Vendar je za učinkovit email marketing nujno poznavanje delovanja zakonitosti izvajanja tega spletnega kanala, saj še posebej začetniki pri trženju s pomočjo e mail marketinga, radi sklepajo, da gre pri email marketingu, za nič drugega kot zgolj pošiljanje elektronske pošte s prodajnimi sporočili (in upanje, da bodo na tak način kaj prodali).
DODATNO: Email marketing predstavlja zgolj enega izmed možnih kanalov digitalnega marketinga. Pri čemer ima tako svoje zagovornike kot tudi nasprotnike. Na povezavi digitalni marketing za začetnike, preverite kateri so še ostali kanali digitalnega marketinga, na katere prisegajo marketinški mojstri.
Osnovni pojmi email marketinga
Osnovni pojmi, ki bi jih moral razumeti vsak, ki se loteva email marketinga, so:
Stopnja rasti baze prejemnikov e sporočil
Za učinkovito, redno izvajanje email marketing kampanj, že zdrava kmečka pamet pove, da mora biti stopnja rasti novih prejemnikov e sporočil večja od stopnje tistih, ki se od prejemanja vaših e sporočil, odjavljajo. V nasprotnem se vaša baza prejemnikov e sporočil, manjša, namesto raste.
Amaterski in popolnoma neučinkovit pristop k email marketingu je ta, da sploh ne poskrbite za to, da bi vzpostavili sistem in vzvode preko katerih bi vaša baza prejemnikov e sporočil, naraščala, ampak, da email marketingaši zakupijo neke sezname elektronskih naslovov (ter upajo, da bodo tem kaj prodali).
Pri naključno kupljeni (pridobljeni) bazi e naslovov je ne samo osip tistih, ki sploh odprejo vaša e sporočila, grozovito velik, velika je tudi stopnja odjav, precejšen delež vaših sporočil pa odleti tudi med spam e naslove (s čimer tudi vaš e naslov postane označen za spamerskega). Da ne govorimo o stroških iz naslova časa potrebnega za pripravo vsebin, ki jih pošiljate masovno takšnim bazam, kakor tudi o stroških tehnične izvedbe izvajanja email marketinga. Zato je tak pristop, izvajanje email marketinga, na naključne, velike baze prejemnikov, brezploden.
Za zagotovitev rasti vaše baze prejemnikov (dejanskih interesentov nad vašimi vsebinami) je potrebno poskrbeti z rednim dodajanjem vrednosti v vsebinah, ki drugim koristijo in so za njih uporabne. Na ta način pa se bodo novi interesenti želeli naročiti na prebiranej še več vaših uporabnih vsebin.
Za zagotovitev nadaljne stopnje rasti prejemnikov baze e sporočil, morate tudi same email kampanje zastaviti tako, da v njih delite ravno pravšnjo dozo uporabnih vsebin in prodajnih. V nasprotnem boste, ob preagresivni prodaji čez email marketing, vseeno dosegli to, da se vam že zainteresirani za sodelovanje z vami, odjavljajo od vaših e novic.
NAMIG: Stopnja rasti baze prejemnikov e sporočil vam utegne hitreje naraščati (za cca. 5%) v kolikor boste v glavo vaše spletne strani, zraven vseh ostalih kontaktnih podatkov, umestili svoj elektronski naslov. Spodaj poglejte primer na spletni strani Magus.si, kjer ponujajo elektromagnetno blazino za odpravljanje bolečine v rami:
Primer učinkovitega pridobivanja e naslovov na spletni strani ebonitete.si & prvafina.si
Na spodnji sliki ali na povezavi bonitetna ocena ebonitete.si je vidno, da spletna stran ebonitete.si, svojo rast enaslovov dosega tako, da obiskovalcem, ki jih zanima bonitetna ocena podjetja, v vsebini ponuja (v zamenjavo za elektronski naslov) brezplačno testiranje aplikacije, ki omogoča pridobitev bonitetnega poročila oz. bonitetne ocene za posamezno podjetje:
Na spodnji sliki je (segmentirano/ciljano) pridobivanje elektronskih naslov razvidno še bolj, saj se elektronski naslovi (samo zainteresiranih) pridobivajo na podlagi pogovorov prodajnikov spletne strani prvafina.si z interesenti, ki so sicer “pristali” na vsebini, ki ponuja zavarovanje terjatev:
Stopnja odpiranja prejete e pošte (open rate)
Open rate je stopnja odpiranja vaših elektronskih naslovov. V poplavi vse elektronske pošte, ki jo kot posamezniki dobivamo v svoje inboxe, na stopnjo open rate vpliva umetnost sestave vrhunskih naslovov vaših e sporočil, kakor tudi imetnost izgradnje povezanosti vaših sledilcev z vašo blagovno znamko. Pri čemer najvišje stopnje odpiranja elektronske pošte ne dosegajo blagovne znamke, ampak personalizirana e sporočila, ki jih pošilja točno določena, dotičan oseba (t.i. personal branding).
Nič ne koristi, če imate v svoji bazi prejemnikov e pošte 10.000 elektronskih naslovov, če je vaša stopnja odpiranja e pošte pol odstotka.
CTR (click through rate) – stopnja branosti e sporočil
To, da prejemniki vaših e novih, odprejo vašo pošto, je že dober znak (open rate). A, to, da na odprto pošto, dejansko tudi kliknejo in konzumirajo vsebino, je naslednji, logičen korak email marketing učinkovitosti in uspeha.
Na CTR email marketinga vplia umetnost priprave naslovov vsebine v email marketingu, na način, da znajo ti pritegniti h klikom na dejansko prebiranje vsebin, slednje pa prinaša praksa in tudi testiranje.
V ta namen je mogoče posamezne email marketign kampanje zasnovati s pomočjo t.i. A/B testov, kjer posaemzni skupini prejemnikov e pošte pošljete eno verzijo e novic, drugi skupini prejemnikov e pošte, pa drugo verzijo e novic. Tista, ki dosega boljši rezultat, služi za osnovo pri pripravi naslednjih email marketinških kampanj.
DODATNO: O dodatnih pojmih, ki jih je priporočljivo dobro poznati ob izvajanju email marketingu, se lahko več poučite na tečajih za digitalni marketing, pri čemer poskušajte med tečaji za digitalni marketing, izbrati takšnega, ki nudi individualno možnosti pridobivanja znanj o email marketingu, konkretno, na primeru vaše spletne strani. Individualni in skupinski tečaji za digitalni marketing, so predstavljeni na povezavi.
Konverzija e sporočil
Bistvo pošiljanja e novic mora biti vnaprej difinirano. Če nimate definiranega cilja, ki ste ga sposobni meriti, potem sploh ni razloga, da email marketing kampanje, sploh izvajate.
Čemu izvajati nekaj brezciljno oz. na način, da po izvedbi ne morete ugotovi, da ste z izvedenim bili uspešni ali ne. Cilji email marketing kampanj so lahko merljivi na različne načine:
- ctr
- open rate
- konverzija prejemnikov v sporočil v nakupe
- konverzija prejemnikov v naročilo na storitve
- merjenje feedback (npr. v email kampanjah v obliki kvizov, itd…)
Kako izvajati email marketing
Izvajanje email marketinga ni tako zahtevno kot se sliši na prvi pogled. Poleg tega, da na spletu obstaja nešteto orodij, ki omogočajo, da tehnično izvedete in spremljate rezultate svojih email kampanj, kakor tudi, da avtomatizirate izvajanje rednih email kampanj, obstoji tudi nešteto nasvetov na temo tega kako poskrbite za rast baze prejemnikov vaših e sporočil.
Bistvo uspeha v email marketingu je v “mindsetu” izvajalca:
- email marketing ni spletno tržno orodje, preko katerega boste jutri, čez noč, čudežno povečali prodajo in rešili vaši firmo pred bankrotom. Nasprotno. Email marketing je izjemno močno marketinško orodje, če se ga lotite premišljeno, strateško in kreativno (vsaj za niasno drugače, kot vaši konkurenti).
Dodatne informacije:
- za učinkovit email marketing v primeru, da imate spletno trgovino, se priporoča pisanje bloga. Uporabni in praktični nasveti iz bloga, kakor tudi raznorazne ideje iz vaše panoge, so odličen vzvod, da prejemnike e sporočil, na nežen način opomnite s čim se ukvarjate in kaj ponujate, občasno pa čez email marketing pošljete tudi kakšno prodajno akcijo (primer tako učinkovitega email marketinga s pomočjo pohištvenega bloga oz. vsebin o pohištvo, ponuja trgovina kuhinjski stoli Pohištvo123.si).
- email marketing je lahko še posebej učinkovit, če ima vaša spletna trgovina ogromno zaloge in produkte, ki se med seboj zelo razlikujejo, sodijo pa t.i. skupino produktov za katere se kupci lahko odločajo tudi hipno/stihijsko. K takšnim produktom npr. sodijo ženska oblačila, zato nekatere trgovine, ki ponujajo ženska oblačila in ostalo modo, s pridom vnovčujejo svoj email marketinški pristop pri prodaji.